Amras Helyänwe - 2011-07-21 15:13:16

Schemat opowiadania

Teraz przedstawię Wam jak też umyśliłem sobie prowadzenie opowiadania.

1. Każdy z biorących udział będzie miał wyznaczone ramy - może napisać od 5 zdań (niezbędne minimum; każdy musi dać coś od siebie, nawet jeśli nie ma pomysłu. Dlatego tylko 5 zdań - to nie tak dużo, można się wysilić ;)) do 15 zdań (dla tych z pomysłem; na więcej nie mogę pozwolić, żeby nie przyćmił reszty drużyny, sami wiecie ;))

2. Fajnie byłoby na początku każdej nowej strzelić jakiś chwytliwy tytuł ;)

3. Opowiadania nie muszą od razu oznaczać walki. Mogą być też takie 'klimatyczne', gdzie liczy się wyłącznie fabuła i rozwiązywanie jakiejś zagadki. Wszystko w gestii wyobraźni ;)

4. Musimy też określić jakąś kolejność pisania, żeby każdy miał tyle samo możliwości wypowiadania się. Będziemy działać wg takiego schematu, i osoba pisząca musi się liczyć z tym, że albo zostawia opowiadania w neutralnym momencie albo takim, w którym głos zabiera postać następnej osoby. Nie może użyć innej, bo wtedy szyk nam się pomiesza i będzie apokalipsa :D

5. Pierwszą i drugą przygodę poprowadzę ja. Potem będziemy działać jak wyżej - wg schematu. Chodzi o to, że ten, kogo będzie "dyżur" wymyśla główny wątek fabuły i ciągnie całą zabawę. Wiecie, o co mi chodzi? Musi jednak zaplanować przygodę bardzo elastyczną, bo nie może narzucić z góry schematu innym, bo każdy z nas jest inny i ma inne pomysły, więc i rozwinięcia zadania głównego będą inne, niż może sobie założyć :D
Inspiracji możecie szukać w książkach, filmach, serialach i oczywiście Internecie - skarbnicy wiedzy ;)
Rada ode mnie - zaplanujcie dobrze początek i określcie końcówkę intrygi - kto zabił, kto coś ukradł, kto jest sprawcą. Tym razem musicie wiedzieć o co mi chodzi :D

6. Na zakończenie każdej przygody osoba za nią odpowiedzialna zamieszczałaby krótkie podsumowanie - doświadczenie (czyli nasze punkty wprawy), jakie postaci otrzymały (bo niekoniecznie wszyscy zostaną jednakowo obdarowani nim; w zależności od tego jak kto się przyłoży ;)), inne ewentualne nagrody (np ilość pieniędzy, jaką drużyna dostała do podziału za wykonanie zadania - ukatrupienia potwory, zabicie szajki bandytów i inne takie) albo przedmioty, jakie dostali w nagrodę (w zależności od zadania - np. magiczny kielich, który leczy gdy się z niego wypije itp.). Ponadto zobowiązana byłaby ta osoba na podsumowanie samej przygody kilkoma zdaniami. Czyli np gdy w wyniku wyborów bohaterów śmierć poniosło wielu ludzi, to w końcówce podsumowania osoba ta może napisać, że bohaterowie byli pewni, że postępują dobrze. Niestety, nie wszyscy są w stanie to zrozumieć, i wieśniacy wypędzili ich, żałując, że kiedykolwiek przyjęli między siebie...
Chwytacie? :D



A także kilka innych pomysłów, nie będących kluczowymi rzeczami, a które mi i tak do głowy przyszły ;)

- wypowiedź naszych bohaterów możemy odznaczać kolorami im przypisanymi (każdy by sobie wybrał jakiś). Na celu miałoby to czytelność i wiadomo z góry by było kto się wypowiada.
Chociaż w zasadzie to nie jest aż takie ważne, by dokładać sobie pracy dodatkowymi tagami. Ale z drugiej strony, to przecież też nie jest nie wiadomo jakie ciężkie ;)
- i kilka innych które akurat mi wyleciały z głowy, a które były chyba ciekawe xd jak sobie przypomnę to tutaj je dorzucę :D

Szifer - 2011-07-21 21:03:11

Ty zaczynasz "dyżur", znaczy, że masz już dwa pomysły na przygodę tak?? :) A można podrywać towarzyszów/szki przygody, czy tylko panienki z gospód?? :)

Amras Helyänwe - 2011-07-22 21:34:58

Oczywiście :D wiesz że mam skłonności pedantyczne jeśli o takie sprawy idzie xD Jedną, jak już mówiłem "pilotażową" przygodę gdy się wszyscy spotykamy i poznajemy, zjednoczeni jednym zadaniem, i drugą, gdy już będziemy lepiej zaznajomieni :)
O ile pierwsza się może wydawać naturalne, to drugą chcę również poprowadzić by pokazać Wam w praktyce jak to ma wyglądać.

Co do drugiego pytania - oczywiście, ale to leży w Twojej gestii ;P Możesz wyrywać dziewki karczemne, towarzyszkę podróży, ba, nawet jej wierzchowca jeśli lubisz i masz ochotę :D

Szifer - 2011-07-22 21:58:05

Wierzchowca?? Wchodzę w to!! :)

Amras Helyänwe - 2011-07-22 22:09:58

Haha wiedziałem że Cię tym zainteresuję :D Piotrek, miłośnik zwierząt futerkowych i nie tylko xD

c4wjajach - 2011-07-24 11:37:21

ej, może zanim zacznie ktoś w to grać, to może warto zrobić dział gdzie każdy zrobiłby swoją postać żeby było już jasne kto kim jest?

Szifer - 2011-07-24 11:40:00

Jest już taki dział. Karty Postaci. Jest tam karta postaci Amrasa. Jako przykład i myślę, że już ogólnie do gry :)

c4wjajach - 2011-07-24 11:43:23

to moze zacheciloby sie innych zeby tez tam swoje umiescili?

Dearien - 2011-07-24 13:37:44

A czy istnieje gdzieś jakis szablon decydujacy o zależnosci typu broni od jej obrazeń ? Np. Amras moze mieć miecz dwureczny - dmg 15 i łuk - dmg 5, a ktos inny pochodnię - dmg 20. Chyba musimy o czymś takim pomysleć racjonalniej.

c4wjajach - 2011-07-24 14:09:09

racja. musza byc jakies ograniczenia ataku. moze w stosunku do cech. np. nie moze byc tak ze ktos ma np 1 pt sily i zadaje 100 obrazen jakims malym scyzorykiem.

Dearien - 2011-07-24 14:16:55

Niezła myśl. Ale czego innego trzeba do walki toporem, nożem, szpadą, łukiem, kuszą, sejmitarem itd. Potrzeba chyba więcej różnych cech.

c4wjajach - 2011-07-24 14:22:02

ale tez jak np. ktos woli zamiast wojownikiem byc takim kolesiem z lutnią jak Jaskier, to jaka cecha powinna być u niego najważniejsza bo inteligencja średnio raczej pasuje.

Szifer - 2011-07-24 14:37:20

Jaskier był inteligentny!!! Raczej... :) W każdym razie był na uniwersytecie w Oksenfurcie :)

Dearien - 2011-07-24 14:43:26

taa, i uwielbiał geografię, bo za "Atlasem Świata" można było schować gąsior wódki ;) A w jaką cechę powinien iść taki gość z lutnią ? ;) Może w Urok Osobisty. To byłoby coś xD

Szifer - 2011-07-24 14:52:18

W reputację :) Tak samo chyba najemnicy :)

Dearien - 2011-07-24 14:58:39

Ale ten Urok Osobisty to też coś ;) Każdy następny poziom to kolejne 7% szans, że kurtyzana nie zażąda zapłaty, barmanka postawi darmową wódkę (co ty na to, Szifer? ;) ) itd. ;) A Agnieszka wykorzysta to do zdobywania ważnych informacji bez konieczności... no ;)

Amras Helyänwe - 2011-07-24 16:49:43

Nie daję głowy że wiem o co Wam chodzi, ale zaryzykuję :D
CZYTAĆ
O tym mówita? ;) Jeśli tak - to czytać mi uważnie moje wypociny, nie po to wakacje marnowałem :D
A tak serio:
Tak więc miecze i inne takie zabawki opisane są w tej tabelce. Pochodniami, powiedzmy, nie walczymy, a jeśli już to zadają one 3 dmg jako broń lżejsza.

Obrażenia w walce bronią zadaje się w sposób taki: do wartości z ramki dodajemy Siłę pomnożoną przez 2.
Obrażenia w walce bronią dystansową - do wartości z ramki dodajemy umiejętność STRZELANIE (tym razem bez mnożenia)
Obrażenia są względnie niskie, nie ma czegoś takiego jak 100dmg, bo istota z najwyższym HP ma 90 punktów, i to by się mijało z celem ;)

A mieczami dwuręcznymi nie pomacha nikt kto ma mniej siły niż 3. Opisane wszystko w tabelce ;)

TUTAJ broń dystansowa
Łuki kompozytowe i kusze mają ograniczenia, więc też byle wieśniak z nich nie postrzela :D


Czyli wszystko przemyślane i nie ma strachu że wyskoczy na nas wieśniak z nożem kuchennym +50 do siły, zadającym 200 obrażeń, ale tylko 133 w nocy, mający dodatkowy atak w przypadku pchnięcia goblina +66 do żywotności... dobra, wiecie o co chodzi xD Takich paradoksów unikniemy :D

I teraz jeszcze rzecz ważna - w tabelce są obrażenia broni, jednak pamiętajcie - bronie się od siebie różnią! Tak więc weźcie to sobie do serca, i opiszcie gdy będzie sposobność swój oręż, bo to będzie charakteryzowało waszą broń. Gdy wszyscy będą pisali że mają miecze i zero opisu, to wyjdzie tak, że wszyscy mają identyczne. A tego unikamy - opisujemy fanazyjny jelec, głownię w kształcie buraka, kolor stali użyty do ostrza, pochwę jaki ma kolor i jakie zdobienia. To ważne :D

Amras Helyänwe - 2011-07-24 17:37:32

Dearien napisał:

taa, i uwielbiał geografię, bo za "Atlasem Świata" można było schować gąsior wódki ;) A w jaką cechę powinien iść taki gość z lutnią ? ;) Może w Urok Osobisty. To byłoby coś xD

Taki gość z lutnią, czyli bard, powinien władować punkty w Ogładę i Intelekt :D A umiejętności to przede wszystkim Występy i Sztuka. No i języki, żeby cynić balladami elfickimi :D

c4wjajach napisał:

ale tez jak np. ktos woli zamiast wojownikiem byc takim kolesiem z lutnią jak Jaskier, to jaka cecha powinna być u niego najważniejsza bo inteligencja średnio raczej pasuje.

jw

Szifer napisał:

Jaskier był inteligentny!!! Raczej... :) W każdym razie był na uniwersytecie w Oksenfurcie :)

Oczywiście, że był. Inaczej nie skończyłby Uniwersytetu i nie zaproponowano by mu by tam wykładał przez rok :D No i idiota nie zostałby szpiegiem wysoko postawionych ludzi :D


A jeśli Agnieszka nie będzie czarodziejką, co z góry zakładałem, to pierwszą przygodę będziemy musieli przełożyć, bo wszystko ułożyłem pod to :D Nie no, oczywiście żartuję xD Ale próbowałem zgadywać kto kim będzie grał :D ciekawe czy się sprawdzi ;)

c4wjajach - 2011-07-24 17:49:29

ok, to już wiem w co rozdawać jak zrobię swojego barda :D

Amras Helyänwe - 2011-07-24 17:50:52

Robisz barda? :D
Czyli siła mózgu przeciwko sile muskuł? ; p

c4wjajach - 2011-07-24 17:57:50

tzn. bede mial barda z jakas bronia na wszelki wypadek ale chcialem zrobic cos przypominajacego mnie.

c4wjajach - 2011-07-25 17:44:31

ej, moze namowmy jeszcze pare osob na karty postaci i zrobmy juz jakis event :D

Amras Helyänwe - 2011-07-25 17:48:22

Co masz dokładniej na myśli? xd

c4wjajach - 2011-07-25 18:11:32

Zacznijmy grę! Już sporo zrobione, karta to nie jest jakaś wielka robota, zasady już chyba ustalone itp. więc może w tym dziale napiszesz coś więcej niż schemat? Wymyśl przygodę :D

Amras Helyänwe - 2011-07-25 18:13:42

Ale musimy poczekać na resztę! Nie zaczniemy dopóki Wilk, Szifer, Dearien i Agnieszka nie uporają się ze swoimi kartami :)
A jak Cię tak nosi i Ci się nudzi to wymyślaj motywy jakimi kieruje się Twój bard, jak się zachowa gdy np trzeba będzie wybierać między przyjacielem a bezbronną osobą, lecz kompletnie nieznaną, jak się zachowa wchodząc do karczmy i tak dalej :D

c4wjajach - 2011-07-25 18:19:39

coz... ma być taki jak ja więc obcą osobę by olał a wchodząc do karczmy zacząłby odruchowo grzebać w kieszeni :D zawsze tak mam... zasady rozumiem bo ostatnio miałem pare rozgrywek papierowego rpg dungeons & dragons. A najbardziej nudzily mnie w tym te rzuty wszystkie, dobieranie kosci itp. a jak ma byc cos takiego bez kosci to byloby super. nie moge sie doczekac.

Amras Helyänwe - 2011-07-25 18:22:08

Heh no ciekawe tylko czy nam wyjdzie xd
Podałem przykłady, postaw się w jeszcze kilku innych sytuacjach :D
Albo spróbuj wymyślić już przygodę jakąś. Do mnie należy przeprowadzenie 2 pierwszych, ale potem prowadzić będzie każdy z nas. Dobrze mieć już wszystko rozplanowane ;D

c4wjajach - 2011-07-25 18:25:16

wazne zeby kazdy wiedzial czyj ruch a reszta sie zgra jakos. pomysly na przygody u mnie sa zawsze o to sie nie martw :D

Szifer - 2011-07-25 19:18:02

Mi samemu już coś w głowie świta, tylko nie za bardzo znam świat wiedźmina ( mapę ) Ale coś tam dobiorę. Jest może na necie coś w stylu mapy, żebym wiedział jak tu czegoś nie sknocić i zorganizować całkiem sprawną wyprawę?? :) I przydałby się jakiś motyw, który by połączył naszą drużynę. Może powinniśmy zrobić jakiś wątek, a w niego wplatać nasze przygody, jako "poboczne misje"?? Po wykonaniu wątku zżylibyśmy się na tyle, żeby razem dalej podróżować :)

c4wjajach - 2011-07-25 20:25:06

hmm. a tam. wypowiedzi na ten temat zostawię amrasowi :D

Amras Helyänwe - 2011-07-25 23:22:41

Mogę wam więc zdradzić pokrótce fabułę pierwszego odcinka ;)
Zamysł był taki że na początku jest 'Prolog' - nieograniczona ilość do napisania, można pisać ile się chce, i jest to samodzielny wątek że tak powiem, nie wplatamy jeszcze nikogo.
W tym prologu każdy pisze o sobie w formie krótkiego opowiadania - najważniejsze by umieszczone w niej zostały motywy, opis paru dni wstecz, które zaważyły na tym, że jesteście w podróży. Można też wpleść jakąś historię z dzieciństwa, która mówi coś o was.
Tutaj ważne jest, byście napisali coś o sobie. Dlatego, by podczas pierwszej przygody gdy będziemy pisać na zmianę wiedzieliśmy, jak postąpią poszczegółne postaci i jak to napisać. Takie małe wprowadzenie, bez szczegółów wielkich.
Potem musimy ustalić położenie karczmy. Tam się spotkamy po raz pierwszy, i tam zlecone zostanie nam pierwsze zadanie, podczas którego się poznamy, zrządzenie losu. Określone musi zostać miejsce na mapie - bo jak ktoś pochodzi z Redanii, ktoś z Mahakamu a spotkają się na wybrzeżu morza...to źle to będzie wyglądało. Nielogicznie ;) dlatego każdy niech napisze też skąd zaczyna wędrówkę. A ja już ustalę gdzie będzie ten zajazd.
Potem zlecone zadanie. Mam już je opracowane, tajemnica :D
Gdy skończymy już prolog, przechodzimy do następnej części - opis karczmy z zewnątrz i wewnątrz. Dla czarodzieja karczma pewnie będzie nędzna i będzie się źle w niej czuł, dla jakiegoś biedaka będzie azylem...To ważne, bo też coś o nas mówi. Przykładamy się więc do opisu ;)
Wtedy też zaczynamy prawidłową opowieść, tj z ograniczeniem 5-20 zdań i przekazywanie dalej.
Gdy wyruszymy na trakt, to podczas pierwszej wspólnej nocy przy ognisku każdy zabierze głos i będzie mówił o sobie. Zależnie jak woli - może mówić wszystko, całą prawdę, może tylko pobieżnie, a może kłamać... ]:->

To tyle na razie bo się zbieram xd


Znalazłem dwie dobre wersje map. Wybierzcie najbardziej Wam odpowiadającą, niewiele się różnią. Rzućcie okiem, określimy tą naszą pierwszą, nieszczęsną karczmę :D
MAPA 1
MAPA 2 (świetna, mój faworyt

c4wjajach - 2011-07-26 17:39:08

wreszcie mapa :D już się bałem, że będziemy musieli opierać się na prawdziwej :)

Szifer - 2011-07-26 18:59:33

Druga, bo wydaje się czytelniejsza i lepiej wygląda :)

Wilk - 2011-07-26 19:16:36

Pierwsza jest czytelniejsza, bo druga jest bardziej szczegółowa, ale jednak druga lepsza :)

c4wjajach - 2011-07-26 19:17:46

im wiecej szczegolow namapie tym lepiej

Szifer - 2011-07-26 19:21:33

I poza tym pierwsza taka niewyraźna, blada ( oziębła ;) ), jakby nie brała rutinoscorbinu :)

Amras Helyänwe - 2011-07-27 13:30:31

Okej, postanowione :)
I to że jest bardziej szczegółowa wcale nie musi być plusem... xd w końcu, nie zwiedzimy całego świata :D
Ale muszę przyznać, że ja też przystawałbym przy tej drugiej

Szifer - 2011-07-27 16:50:58

Już o tym pisałeś jak tylko podałeś linki :)

Amras Helyänwe - 2011-07-31 13:27:03

Jeszcze jedna rzecz ważna, którą przemyślałem dzisiaj, podczas kazania (zaraz po skończeniu wewnętrznej dysputy na temat imienia Sigiona xD)

Nie unikniemy sytuacji, w których o pewnej informacji czy zdarzeniu będziemy chcieli poinformować tylko np jedną osobę. To zwłaszcza ważne dla tymczasowych MG.
W takim wypadku opowiadanie kontynuujemy, informację tą przekazując sobie prywatnie. Pamiętajcie jednak by zachować klimat i poprawną pisownię - to normalna cząstka opowiadania, więc musi być pisana starannie, a nie na odwal się. Po zakończonej przygodzie wszystkie prywatne wiadomości należy bezzwłocznie przekazać osobie prowadzącej opowiadanie, a ta uzupełni o te informacje opowiadanie.
Dokładniej mówiąc, chodzi mi o to, żeby innych graczy trzymać w niepewności. Przyjemność będzie zerowa, gdy o rzeczach przeznaczonych wyłącznie do uszu jednego gracza będą mogli przeczytać wszyscy, nie? Do końca trwania przygody reszta drużyny nie będzie o nich wiedziała. Oczywiście nie mogę zabronić Wam dzielenia się tymi informacjami z innymi, jednak liczę na to, że nie będziecie psuć sobie zabawy przed przeczytaniem finalnej wersji przygody :)
Po zakończonej już przygodzie zostanie ona (przygoda) udostępniona w formie normalnego opowiadania, uzupełniona właśnie o te prywatne sprawki. Inni gracze czytając ją, wzbogaconą właśnie o te informacje, będą mogli lepiej zrozumieć postępki innych, a także dlaczego tamten krasnolud z krzykiem wybiegł z piwnicy...
Mam nadzieję że mnie rozumiecie, co może być trudne, zważywszy na sposób, w jaki próbuję to wytłumaczyć  xd
Aha, wiadomości takie należy poprzedzić literami "W:GW" w temacie wiadomości.
Jeśli będą jakieś wątpliwości, to pytać. Wyłożę wszystko dokładniej :D
Wilk przekona się jako pierwszy o co idzie i jak to działa, bo, jak już mówiłem, z nim związane niejako jest pierwsze zadanie. Potem, mam nadzieję, będzie mi pomagał w tłumaczeniu o co chodzi z tymi wiadomościami :D

Radosny Rabarbar - 2011-07-31 15:03:25

Mam pytanie, a wlasciwie 2, ktore sa w ogole nie na temat :p:
1. Czy jezeli kupujemy np. konia i na nim podrozujemy, to dodawane sa bonusy do poruszania?
2. Czy jest mozliwosc sprzedarzy swoich rzeczy i jezeli tak to za ile?

Amras Helyänwe - 2011-07-31 16:58:33

Z miłą chęcią odpowiem :D a z tym że nie na temat to bez znaczenia. Tu nic nie jest na temat xD
1. Jeśli podróżujemy koniem, to oczywiście że wzrasta prędkość poruszania. Ogólnie w statystykach ma się wtedy cechę Po(ruszanie) na 4 poziomie, chyba że umiejętność Jeździectwo wyuczoną ma się na poziomie legendarnym (5). Wtedy wartość poruszania to także 5 :)  A bardziej klimatycznie - z buta zajdzie się o wiele bliżej i wolniej niż konno. Konie też nie potrzebują tak częstych i długich przerw.
2. Oczywiście że jest możliwość sprzedaży, to jest zwykły świat który funkcjonuje :) Tak więc, na takich zasadach - przedmiot można sprzedać, ale jego wartość spada o 25%. Tak więc kord możemy sprzedać za 75 denarów, a szablę za 135 denarów (początkowo 180). Musimy też dbać o realizm - broni raczej nie wepchniemy kapłanom w świątyni ;)
Gdy natomiast jakąś rzecz się znajdzie i jej cena nie jest znana, można zaproponować własną. Przydatna jest wtedy umiejętność Szacowanie. Ogólnie ja będę trzymał rękę na pulsie i korygował zbyt wybujałe ceny, jeśli będzie trzeba :)
Tak więc, zbieranie śmieci po drodze może być przydatne. Musimy jednak pamiętać, że nasza postać ma określony udźwig, którego nie może przekroczyć.

Szifer - 2011-07-31 17:12:10

Udźwig pewnie zależy od siły :) Ja mam pytanko. Jak mamy archiwizować wiadomości? Ostatni okazało się przecież, że skrzynka może zostać zapełniona, a wiem, że nie trzeba tak dużo, żeby do tego doszło. Ok. 9 wysłąnych i odebranych wiadomości ( osiem tu i osiem tu )

Amras Helyänwe - 2011-07-31 17:16:26

Tabelkę na udźwig też mam, jeszcze nie publikowaną :D
A wiadomościom zaraz się przyjrzę...Ale w czym problem dokładniej? Bo ja mam dość sporo wiadomości wysłanych i odebranych, więcej niż 9 tu i tu i nie mam problemu...hm

c4wjajach - 2011-07-31 17:25:49

ja tak samo. co najmniej 12 mam i nic sie nie dzieje...

Radosny Rabarbar - 2011-07-31 19:01:47

Ja się nie znam, nie korzystam ze skrzynki prawie :)

Amras Helyänwe - 2011-08-02 12:23:18

Wiadomość od Deariena:
"Ja nie mam teraz dostępu do internetu. Pomijajcie moją kolejkę, albo coś. Jak tylko pojawi się okazja, dołączę. Pozdrów forumowiczów :)"
Tak więc czujcie się pozdrowieni xd
Czyli możemy w zasadzie kontynuować :D

Szifer - 2011-08-02 15:19:33

Dzięki za pozdrowienia :) To może więcej waidomości, ale chodzi o to, że w razie czego, jeśli ktoś będzie miał pełną skrzynkę, a wszystkie wiadomości będą dotyczyły danej przygody to co z tym zrobić. Niby trzeba usunać, żeby można było dalej pisać, ale trzeba mieć, żeby na koniec do przygody wstawić :)

c4wjajach - 2011-08-02 15:44:08

wreszcie kontynuacja :)

Amras Helyänwe - 2011-08-02 16:02:16

Szifer: To będziesz musiał sobie kopiować do worda czy notatnika, albo coś, i usuwać tamte by robić miejsce na następne :/

Wilk - 2011-08-02 16:20:14

To co, kiedy zaczynamy? :D

Amras Helyänwe - 2011-08-02 16:23:01

No jak chcecie to już teraz. Tylko poprawcie swoje karczemne opisy w taki sposób, by nikt nie poszedł do łóżka, tylko jeszcze siedział w izbie wspólnej ;)
Wyjątek - c4. On schlany, to i tak wiele nie pomoże, rano się przyda :D
I szkoda że reszty nie ma, miałem tak świetnie opracowaną sytuację z wierzchowcami! No ale nic xD
To piszemy, czy innym razem? ;)

c4wjajach - 2011-08-02 16:30:38

piszemy! i dzieki za wyrozumialosc. nie mogl nikt mi wczesniej powiedziec zebym sie nie nawalil? chociaz... bardziej to podobne do szifera. kto mogl przypuszczac.

Wilk - 2011-08-02 16:31:19

Chyba lepiej teraz, najwyżej kiedy indziej dostaniemy wierzchowce. Nie wiadomo ile trzeba czekać na Deariena ;)

Amras Helyänwe - 2011-08-02 16:34:09

Nie no, konie też będą teraz :D Tylko ilość koni nie będzie już miała znaczenia xD Zresztą nieważne, jak Agnieszka z Dearienem wrócą to wtedy też będę mógł zastosować ten manewr :D
To ja się biorę za pisanie. Wilku, niedługo prywatna wiadomość ;)

Wilk - 2011-08-02 16:39:05

Dobra. Jakbym teraz poszedł, to przeczytam wieczorem ;)

Amras Helyänwe - 2011-08-02 16:46:58

Okej ;) Napisałem coś niecoś w karczmie, teraz dopiero kontynuacja prywatna :D

Wilk - 2011-08-02 16:50:14

Jeszcze trochę posiedzę, więc dobrze się złożyło ;)

c4wjajach - 2011-08-09 12:49:06

che :) widze ze odkad pojawila sie "karczma" to ten watek poszedl w niepamiec :D

Amras Helyänwe - 2011-08-09 13:19:59

Bo schemat niepotrzebny, skoro już wiemy jak działać ;)

c4wjajach - 2011-08-09 13:31:12

mozliwe ale jakos sporo tematow malo potrzebnych i tak zawalamy postami wiec sie dziwie :D

www.kmb.pun.pl www.okssokolostroda.pun.pl www.moomin.pun.pl www.klasacpolitechnika.pun.pl www.otwartaksiega.pun.pl