Amras Helyänwe - 2011-07-26 10:01:34

Zawodowi żołnierze grupują się w tak zwane kompanie, często opatrywane przydomkiem „wolne” (jako że nie są na stałe przypisane żadnemu panu). W ich skład kompanii łucznicy, kusznicy, pikinierzy, konni – mnóstwo świetnie wyekwipowanego i bitnego wojska, każącego sobie słono płacić. Kompaniami dowodzą kapitanowie, wspomagani przez oficerów oraz licznych urzędników, takich jak sekretarze, kapelani czy sędziowie.
Władcy zwykle wynajmują te oddziały na czas wojny – i ze względu na wiążące się z tym olbrzymie koszta, starają się zakończyć ją jak najszybciej, dążąc do rozstrzygającej bitwy.
Bywają jednak tacy, którzy opłacają najemników także w czas pokoju (choć wtedy niższym żołdem), czyniąc z nich swoją stałą armię. Czasem nawet tworzą własne gwardie, dobierając sobie najlepszych wojowników, którym regularnie płacą żołd, uzupełniając straty nowymi zaciągami lub poborem.



Przykładowy żołnierz-najemnik (człowiek)

Cechy
Ko: 2    Po: 2     Si: 4     Zm: 2    Zr: 3     Zw: 2
In: 2     Og: 1    Wo: 2

Umiejętności
Strzelanie 2
Języki (wspólny)2  *
Nasłuchiwanie 1 *
Rzucanie 1 *
Skradanie 2 *
Spostrzegawczość 1  *
Unik 2 *
Walka bronią 3 *
Walka wręcz 2 *
Wiedza (rodzinna okolica) 2 *
Wigor 1 *
Wspinaczka 1 *

(Do tego wybrać sobie możesz jeszcze 6 umiejętności (Inx3). Te co już są wymienione wyżej muszą zostać, bo są wrodzone.
Do dodatkowych polecałbym szczególnie przyjrzzeć się tym:
Akrobatyka
Czytanie i pisanie (ogólnie najemnikom zbędne, ale nasza drużyna wszakże będzie intelektualna :D)
Dowodzenie (Og) (jeśli chcesz objąć dowodzenie naszej drużyny)
Jeździectwo (Zw) (jeździć na koniu zawsze warto potrafić)
Polowanie (Zm)
Przetrwanie (In) (ważna umiejętność)
Rzemiosło (różne) (specjalizacja: kowalstwo, płatnerstwo albo wyrób broni)
Tropienie (Zm)
Wiedza (In) (specjalizacja: rozpoznanie oręża, heraldyka, historia, legendy, mitologia, potwory, wojskowość albo zwierzęta)
Zimna krew (Wo) (żeby z piskiem nie uciekać na widok węża :D)

* Oznacza umiejętność otrzymaną dzięki rasie.

Broń

Topór dwuręczny (10+2xSi obrażeń)
kord (3+2xSi)

Punkty Walki
14

Zbroja
Przeszywanica (1)

Manewry
Blok (0)
cios pięścią (0)
kopnięcie (0)
Cięcie/pchnięcie (0)
finta (2)
riposta (1)

Żywotność
26 (7/14/20/26)


Organizacja wojska opiera się zwykle na systemie dziesiętnym. Najmniejszą jednostką jest dziesiątka, dowodzona przez dziesiętnika (licząca zwykle od 5 do 15 osób); dziesięć dziesiątek to setka pod wodzą setnika; tysiącem dowodzi tysięcznik. Czasem zdarzają się też pięćdziesiętnicy.


Stałe na wpół wojskowe oddziały utrzymuje się w miastach i na pograniczach. Rekrutowane są zazwyczaj z okolicznych mieszkańców w praktyce nie są to formacje w pełni wojskowe, bardziej służą utrzymaniu porządku, lokalnej samoobronie oraz pobieraniu myt. Ich utrzymanie powierza się tym, którzy mieszkają w pobliżu garnizonu.
Jak wspomniano wyżej, prowadząc wojnę, dąży się przede wszystkim do walnej bitwy i szybkiego rozstrzygnięcia. Podczas samej bitwy usiłuje się zaś zepchnąć wroga z pola i zmusić do ucieczki. Kwestia jego fizycznego wyeliminowania jest zazwyczaj drugorzędna – jednakowoż, gdy zdarzy się okazja, wyrzyna się nieprzyjaciela do nogi, szczególnie plebejuszy. Za rycerzy i bogatych mieszczan można dostać wysoki okup, tych więc zazwyczaj się oszczędza.
W bitwach decydującą rolę odgrywa przełamujące uderzenie jazdy. Coraz ważniejsza staje się jednak piechota. Ostrzał łuczniczy i kusznicy może zdziesiątkować szarżujący oddział, bowiem słane przezeń pociski przebijają nawet metalowe zbroje. Las długich pik, halabard i innego żelastwa skutecznie zatrzymuje impet konnicy, a wyrzuconych z siodeł rycerzy bez trudu są w stanie dobić lekkozbrojni z długimi nożami.

Szifer - 2011-07-26 17:14:29

Te bronie ( kord i topór ) to dostaję dzięki profesji, czy to zakupione?? :)
I jeszcze czy dzięki mojej przeszłości mogę znać jeszcze inny język poza wspólnym?? W sumie zdradziłem jej kawałek na chatboxie, ale nie chcę zdradzać więcej :)
Dzięki wielkie, za to, że pomogłeś :) Jak dobrze pójdzie, to myślę, że najpóźniej jutro będę miał tą postać :)

Amras Helyänwe - 2011-07-27 11:36:59

Kord to tylko taki przerośnięty nóż, więc myślę, że z niego można zrezygnować.
Co do topora, to jak wolisz. Ja bym chyba jednak wybrał miecz, poręczniejszy, ładniejszy, i chyba wydajniejszy.
I w zasadzie nie wiem, bo broń to inna kategoria. Ja i c4 np mamy jako narzędzie pracy instrumenty, ale broń musieliśmy kupić. I to chyba nie byłoby zbyt fair wobec reszty, gdybyś Ty miał gratis. Ale z drugiej znowu strony, to narzędzie pracy, a jak się rzekło - one są za darmo. Nie wiem co robić xd
Dobra, ja tu rządzę i decyduję. Broń masz za darmo. Ale za to zbroje (czyli choćby przeszywanice) musisz już zakupić. Okej? :)
A co do języka - chyba umknął mi ten kawałek z chatboxa :D Możesz przybliżyć pobieżnie ten kawałek historii? Tak bez szczegółów, żeby nie psuć, a żebym tylko zrozumiał o co chodzi. Na PW najlepiej :)

Szifer - 2011-07-27 15:10:19

Nie ma sprawy. Czyli zapłacić muszę tylko za przeszywanicę i kord :) Spoko. Zaraz chyba zrobię tę postać, jeszcze tylko sprawdzę umiejętności i będzie ok :)

Amras Helyänwe - 2011-07-27 20:16:59

Tak, tylko to :) No i zajrzyj do naszego sklepiku, może coś jeszcze przydatnego znajdziesz? Np lina lub świece? xD

Szifer - 2011-07-27 21:41:03

A lina i świece nie są w zestawie podróżnika, czy jakoś tak?? :)

Amras Helyänwe - 2011-07-28 10:12:57

Nie, ich akurat nie ma ;)
zestaw podróżnego ubrania to proste, ale wytrzymałe i wygodne, szyte z płótna i wełnianego sukna; składa się na nie tunika lub dublet i koszula, nogawice, płaszcz, kaptur, wysokie buty,
a zestaw wędrowca to sakwa, koc, kociołek, bukłak, kubek, krzesiwo i hubka, sztućce, nóż, prowiant i woda na tydzień

Szifer - 2011-07-28 16:46:06

No to zaraz dopiszę w karcie postaci. I tak pewnie szybko nie zcazniemy naszych przygód :) Jak bys mógł to jeszcze sprawdź moją kartę i podaj jakiś link, jakie ma  mozliwości w dodawaniu poziomów do umiejętności, bo nic nie zmieniałem :)

Amras Helyänwe - 2011-07-28 20:29:35

Zaczynamy jutro, ostatecznie i niepodważalnie. I bez względu na wszystko :p

Szifer - 2011-07-29 08:59:48

Uou :) A ja jeszcze nie skończyłem postaci. Muszę historię dop[racować i gdzie się mamy spotkac, bo z chat boxa wyczytałem, że w jakiejś knajpie, ale nie wiem gdzie!!! :)

Amras Helyänwe - 2011-07-29 10:55:16

Haha, historię musisz czym prędzej dopracować, albo improwizować. Już niemal na początku trzeba będzie uchylić rąbka tajemnicy xd

A o karczmie zaraz pomyślę.

Szifer - 2011-07-29 15:55:11

Już mam. Między Oxenfurtem a Novgradem jeśli dobrze zrozumiałem :)

www.cinemacity.pun.pl www.cs-zjednoczeni.pun.pl www.pokebattlearena.pun.pl www.heaven-island.pun.pl www.inzynieria2009.pun.pl