Administrator
Ograniczenia cech wynikające z rasy
Elfy: min. 3 Zwinności, 3 Ogłady
Kranoludy: maks. 2 Ogłady; min. 3 Kondycji
Gnomy: maks. 2 Siły
Niziołki: maks. 2 Siły; min. 3 Zwinności
Wiedźmini: min. 3 Kondycji, 3 Zmysłu, 4 Zw, 2 Intelektu
Ludzie nie mają ograniczeń
Umiejętności wrodzone
Oto lista wrodzonych (lub wyuczonych w dzieciństwie w ramach „klasycznego” wychowania) umiejętności zależnie od rasy, z jakiej wywodzi się bohater gracza. Warto zauważyć, że w niektórych przypadkach poziom jest wyższy niż kiepski i że liczba umiejętności jest różna.
Człowiek
Języki (wspólny)*
Nasłuchiwanie
Rzucanie
Skradanie
Spostrzegawczość
Unik
Walka bronią
Walka wręcz
Wiedza (rodzinna okolica)
Wigor
Wspinaczka
Elf
Języki (Starsza Mowa)*
Nasłuchiwanie
Skradanie*
Spostrzegawczość*
Strzelanie
Sztuka (jedna wybrana dziedzina)
Unik
Widzenie w ciemności**
Występy (jedna wybrana dziedzina)
Gnom
Gibkość
Języki (wspólny lub ojczysty)^
Nasłuchiwanie
Rzucanie
Skradanie
Spostrzegawczość
Unik*
Walka bronią
Widzenie w ciemności**
Wigor
Krasnolud
Górnictwo
Języki (wspólny lub ojczysty)^
Kupiectwo
Rzemiosło (jedno z: kamieniarstwo, kowalstwo, płatnerstwo, wyrób broni, złotnictwo)
Szacowanie
Unieszkodliwianie pułapek
Walka bronią
Walka wręcz
Widzenie w ciemności**
Wigor
Niziołek
Akrobatyka
Gibkość
Języki (wspólny)*
Nasłuchiwanie
Rzucanie*
Skradanie*
Spostrzegawczość
Unik
Walka bronią
Wiedźmin
Akrobatyka
Gibkość
Języki (wspólny)*
Nasłuchiwanie
Pływanie
Przenikliwość
Przetrwanie
Rzucanie
Skradanie
Spostrzegawczość
Strzelanie
Tropienie
Unieszkodliwianie pułapek
Unik
Walka bronią
Walka wręcz
Widzenie w ciemności
Wigor
Wspinaczka
Znaki wiedźmińskie
* – Poziom średni.
** – Poziom dobry, którego w żaden sposób nie można już podnieść (chyba że przy użyciu magii).
^ – Gracz może zdecydować, że oba języki posiada na poziomie kiepskim.
___
A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___
Offline