Ogłoszenie


#1 2011-07-18 16:20:16

 Amras Helyänwe

Administrator

7892318
Skąd: Stamtąd
Zarejestrowany: 2010-07-24
Posty: 3484
Punktów :   -7 
.: Tu eşti dragostea vieţii mele.

Sposób tworzenia postaci

Życie jest ciężkim kawałkiem stali, która najczęściej utknęła nam jeśli nie w oku to w... Czasami zdarza się sytuacja, że zdesperowany mistrz gry zechce nam, śmiertelnikom pokazać kto jest panem w jego świecie. Czasami też po zaliczeniu jakiejś karczemnej dziewki okazuje się, że nasza postać dostała syfa. Najczęściej jednak przypadkowo (oczywiście) zdarza się nam zejść z tego świata. Jakby jednak nie było żywoty naszych postaci nie są wieczne, i każdy w końcu musi odejść na zasłużony spoczynek. Każdy gracz jakkolwiek zaawansowany by nie był staje w swoim życiu przed momentem, w którym musi spłodzić swoją postać.

Niektórzy olewają wszystkie zasady, pomoce i co tylko się da i swoje postacie robią najszybciej jak się tylko da. Takie postacie są zazwyczaj do siebie podobne i niczym nie wyróżniające z tłumu. Z takimi postaciami nie chce się grać. Gracze, którzy jako cel swojego życia przyjęli tylko dokopanie jak największej liczbie przeciwników, próbujący do gier fabularnych przenieść technikę komputerowego doboru postaci są graczami miernymi gorszymi nawet niż początkujący. Jak wiecie każdy gdy robi coś po raz pierwszy stara się jak tylko może i za to trzeba go chwalić.


Historia to jedna z najważniejszych rzeczy, którą powinna mieć każda postać. Wy jako gracze macie swoje historie. Każdy z Was wie gdzie się urodził, gdzie mieszkał itd. Każdy też pamięta swoich znajomych i przyjaciół do których może się zwrócić o pomoc. Wasze postacie nie powinny pod tym względem za bardzo się od was różnić. Oczywiście nie mówię tu by od razu spisywać pamiętnik, kronikę i drzewa genealogiczne waszych znajomych. Chodzi mi o krótki treściwy zapis historii postaci z uwzględnieniem istotnych dla niej elementów. W historii warto umieścić kilka punktów zwrotnych do których można by się odnosić w przyszłość jak np. wymordowanie rodziców przez kogoś tam. W historii należy też umieścić fakty, które zachęciły wasze postacie do wyruszenia w świat i obranie jednej z wielu istniejących na nim profesji. Moim zdaniem postać bez historii jest jak krasnolud bez topora i zasługuje tylko na pasmo niekończących się kłopotów. Swoich graczy zawsze namawiam do tworzenia tego jakże ważnego dla każdego skrawka pamięci. W historii postaci można przemycić kilka umiejętności, które nie byłby by dostępne tylko dzięki losowaniu cechy trzymając się sztywnych reguł systemu w jakim toczy się gra. Dlatego też jestem święcie przekonany, że podczas procesu tworzenia postaci warto zacząć od stworzenia jej historii.

Oczywiście nie można tego zrobić od tak. Nawet pierdnięcie wymaga chwili skupienia. Dlatego też przed przystąpieniem do wykreślenia historii dla postaci należy wiedzieć jaką profesję i zawód będzie ona wykonywać. Profesja i zawód są kluczowymi elementami, fundamentem, każdej z postaci. To przez profesję określamy sposób, styl i formę życia naszego bohatera.

Wojownicy zazwyczaj są biegli w walce i bezmózgim rwaniu do przodu, pchaniu się na żelastwo przeciwnika. Magicy w główkowaniu, rozpieprzaniu wszystkiego dookoła i znikaniu w najbardziej kluczowych momentach walki. Złodzieje są znakomici w uciekaniu na złamanie karku, później w beznamiętnym obmacywaniu kieszeni zazwyczaj schorowanych staruszków. Kapłani są wspaniali we wzywaniu swych bogów na daremnie oraz niesieniu ewentualnej pomocy zdrowym członkom drużyny.

To profesja określa sposób postępowania postaci. Gdy zdecydujemy się na jakąś z profesji warto wybrać dla niej też jakiś zawód. Nie każdy wojownik potrafi tylko machać kawałkiem blachy. Zazwyczaj potrafi też tą blachę naostrzyć, czasami wyprostować. Dlatego też nie zaszkodziło by gdyby z zawodu wojownicy okazywali się kowalami. Ale oczywiście nie wszyscy gdyż wtedy trzy czwarte wojowniczej populacji świata byłoby bezmózgimi osiłkami potrafiącymi na karku zawijać miecze. Zawodów jest bardzo, bardzo dużo, a niektóre w połączeniu z profesją dają ciekawe efekty. Ot choćby wojownik-akrobata, który dzięki wykonywanemu wcześniej zawodowi potrafi walczyć w nietypowych warunkach. Czy też magik-kupiec potrafiący przehandlować każdego z członków drużyny na zwoje z nowymi zaklęciami. Przykładów mógłbym podawać mnóstwo, ale przecież nie o to chodzi by podawać Wam wszystko na tacy. Pogłówkować czasami trzeba, a jeśli zdołacie przy okazji dobrać odpowiedni zawód i profesję Waszym postacią w życiu stanie się o wiele łatwiej. Niestety nie wszyscy mistrzowie dopuszczają w swoich światach kombinacje profesja-zawód więc przed wykreowaniem postaci warto z nimi tą sprawę przedyskutować.

Gdy wykombinujemy sobie już profesję i zawód wtedy można zabrać się, za wymyślenie historii. W niej trzeba jakoś zwięźle i składnie zamieścić drogę jaką wybrała nasza postać w życiu by zdobyć swój zawód i przyuczyć się do odpowiedniej profesji. Podczas tworzenia można też wypisać kilku znajomych, którzy jej w tym pomogli oraz kilku którzy usilnie jej w tym przeszkadzali. Pamiętajcie kontrast jest bardzo pozytywną rzeczą.

Doładowane postacie, pełne szczęścia i radości nie żyją zazwyczaj za długo. Dlatego też warto się zastanowić czy nasze postacie powinny być tak bardzo idealne.


Wiem, że gracze zazwyczaj chcąc oderwać się od szarości życia codziennego i niemożliwości osiągnięcia w nim sukcesu idealizują swoje postacie. To pozytywne postępowanie lecz nie należy z tym zbytnio przesadzać. Czasami warto swojej postaci dołożyć trochę wad. Rzucić kilka kłód pod nogi. Może do być paniczny lęk przed pająkami, kobietami i lub czymkolwiek innym. Może to być brak któregoś palca, złamany nos czy skaza charakteru. Wyidealizowane postacie po pewnym czasie stają się nudne. Natomiast takie, które posiadają również jakieś wady są ciekawsze gdyż zawsze można z tymi wadami walczyć.


Ciekawymi wadami są skazy na charakterze. W świecie pełno jest egoistów i każdy wie jak taki osobnik się zachowuje. Dlaczego więc nie zagrać wojownikiem który byłby altruistą? Czy powiedzmy człowiekiem, który chorobliwie zakochuje się w każdej napotkanej dziewczynie. Można też zagrać zamkniętego w sobie barda, który czasami wstydzi się występować publicznie. Takie sprzeczności potrafią wprowadzić do przygód trochę humoru, a jak wszyscy do głów tłuką śmiech to zdrowie. Oczywiście podałem tu kilka przykładów mając nadzieję, że wyobraźnia ukarze Wam więcej ciekawszych od podanych przykładów. Czy to będą braki w uzębieniu, seplenienie, braki kończyn, fragmentów ciała, głupota, głuchota, cokolwiek co zmieniło by świecących szczęściem i ideałem bohaterów w bardziej realnych podróżników walczących nie tylko z otaczających ich światem, ale także z własnymi wadami.


Oczywiście jak każda moneta ma dwie strony tak i wasze postacie oprócz wad powinny posiadać jakieś zalety. Oczywiście tutaj moja pomoc jest raczej zbędna gdyż każdy was zapewne zasypuje karty swoich postaci samymi zaletami. Mogę jednakże dać wam tylko radę, która warto stosować nie tylko w grze. Równowaga jest znakomitym sposobem na odniesienie sukcesu. Jeśli dajecie swojej postaci jaką zaletę warto dać jej również wadę. Ale o tym przecież wiedzą wszyscy i ja pisać nie muszę

Gdy macie już historię postaci wraz z jej wadami i zaletami warto by zastanowić się nad celem do którego nasza postać będzie zmierzać. Każdy w swoim życiu ma jakiś cel. W większości przypadków jest to osiągnięcie złudnego szczęścia. Postać, która prowadzimy także powinna mieć cel. Czy to zemstę na okrutnym przeciwniku, który kiedyś zabił nam kogoś bliskiego. Czy też znalezienie jakiegoś magicznego przedmiotu. Oczywiście cele nie muszą być szlachetne wystarczy jeśli będą ciężkie do osiągnięcia.

Czasami by urozmaicić rozgrywkę sobie i innym warto zastanowić się nad językiem naszej postaci. Część z graczy podczas sesji stara się stylizować swój język na średniowieczny używając zwrotów, które wyszły z powszechnego użytku już jakiś czas temu. Warto również wymyślić dla naszej postaci kilka, kilkanaście charakterystycznych dla niej zwrotów, którymi posługiwała by się w określonej sytuacji. To może być okrzyk bojowy (na pohybel skurwysynom) czy też jakiś szczególny rodzaj powitania (no maleńka ściągaj ciuszki xD). Oczywiście to tylko dwa przykłady, ale od czego macie wyobraźnię. Pamiętajcie, że to od Waszej pomysłowości zależy odrębność postaci które prowadzicie. Oczywiście część z charakterystycznych zwrotów wymyślicie na pewno podczas przygód niemniej warto sobie przygotować coś na zapas.

Warto również zastanowić się nad cechami charakteru i sposobem reakcji waszych postaci w niektórych sytuacjach. Podczas kreowania można zastanowić się czy gramy postacią odważną czy tchórzliwą. Czy często nasza postać będzie wpadać w złość. Jak będzie zapatrywać się na szerzące się dookoła zło. Istotną sprawą jest czy gramy postacią dobrą, neutralną czy też złą. Definicje charakteru zazwyczaj znajdziecie w podręcznikach do gry, ale przecież same ich nazwy mówią za siebie.


-----------------------------------------------------------------------------------------------



http://oi62.tinypic.com/lzmtx.jpg

___

A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___

Offline

 
Ikony

Nowe posty

Brak nowych postów
Tematy przyklejone
Tematy zamknięte

Rangi
Administratorzy
Moderatorzy
Zasłużeni
Użytkownicy

______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________


______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ _______________________________________ ========================================================================

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi