Administrator
MORVAN
Dość młody, długowłosy mężczyzna z przenikliwym spojrzeniem, ubrany w czerń i czerwień, galopujący na karym koniu. U boku ma przypasany miecz, a przez plecy przerzucony łuk i kołczan. Jego towarzyszem jest żuraw, często można przy nim spotkać również białego kota. Pod opiekę często bierze sobie udzi chcących zapomnieć o przeszłości, żałujących swojego życia, niezależnych, potfariących walczyć o swoje i stawać w obronie przyjaciół, ludzi dumnych, często popadających w różnego rodzaju kłopoty, oraz tych, których żaden inny bóg nie ma w opiece - ateistów, którzy nie składają modłów ni ofiar do bogów. Morvanowi nie jest to potrzebne - sama świadomość pomocy ludziom mu wystarcza.
Nie ma stałego miejsca zamieszkania - wędruje poszukując zaginionych dusz, które będzie mógł wziąść pod swoją opiekę.
LAERTES
Bóg puszczy i życia i pierwotności. Nieokreślonego wieku mężczyzna o bujnym porożu, które stanowi o jego wilkości i niezwyciężoności nad ludzkim brudem. Trzyma się z daleka od innych bogów, wędruje po puszczach Kontynentu. Niektórzy uznają, że tam, gdzie pola udeptały bitwy, tam on potem kroczy i odradza ziemię. Czczą go podleśne wioski (które bardziej tak na prawdę się go lękają), leśniczy, oraz druidzi, którzy widzą go w postaci jelenia. Pomimo iż jest to bóg życia, chłopstwo nie hołduje mu przy plonach, którymi zajmuje się (imię boga plonów, urodzaju). Niektórzy twierdzą, że jest to postać w której elfy wyobraziły lasy Kontynentu.
SERBITAR
Jest to wysoki mężczyzna z długimi jasnymi włosami, ubrany w czerwoną szatę, siedzący na karym koniu. Czasami można zobaczyć także go z monetą w dłoni lub opaską na oczach. Serbitar to patron bardów, poetów, artystów oraz rzadziej- myślicieli. Niektórzy uważają go nie tylko za boga przypadku i natchnienia, lecz także za Pana zabawy, wina i mniejszość- beztroski.
Jego symbolem często jest moneta podrzucona w powietrze (przypadku), człowiek z opaską na oczach (los), lutnia, także pergamin i pióro (natchnienie) i wg niektórych kielich z winem, choć ten symbol pojawia się coraz rzadziej.
Bóg ten nosi wiele imion w różnych kulturach np. jego dla niziołków przez długi czas jego imię brzmiało "Anteon", z czasem jednak przyjęło się to, najpopularniejsze, trwające do dziś.
SEPHRENIA
Bogini przeciwieństw, ognia i wody. Jest jedną z najmądrzejszych bogiń i nikt nigdy nie zna jej zamiarów. Jej atrybutami są ognista laska, miecz, który symbolizuje czystość i wodę, oraz kwiat między ścianą ognia i wody, który symbolizuje przeciwstawianie się. Bogini jest ceniona w panteonie, często sama Melitele zwraca się do niej po pomoc. Jednak jak już napisałem nikt, nigdy nie wie, co robi i w jakim celu. Na przykład nikt nie wie, czemu tak spokojna i zawsze uśmiechnięta bogini zechciała zaopiekować najemnikiem, któy prowadzi raczej niespokojny żywot... Jako, że jest boginią ognia, zdarza się, że modlą się do niej kowale, jednak jako bogini wody słucha również modłów żeglarzy i rybaków.
KARAGUNIS
___
A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___
Offline
Aslaug
Bóstwo ognia. Nie posiada określonej postaci, acz najczęściej przedstawiane jest jako mężczyzna utkany z płomieni ze złym spojrzeniem i z dumnym obliczem. Symbolizuje wieczność, siłę i chaos, dlatego często bierze
pod swoją opiekę ludzi szalonych; niezależnych i silnych. Uważa się go za złośliwego boga, który sprowadza na
ludzi nieszczęście. Żyje on jednak w zgodzie z naturą i innymi bogami. Wedle legendy Aslaug najchętniej słucha
modlitw zakochanych, jako że sam darzy tym uczuciem boginię wiatru.
Ostatnio edytowany przez manifest (2013-02-01 15:41:39)
Offline