Administrator
Kapłani – niosący wiarę
___
A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___
Offline
Administrator
Kapłański modlitewnik
Oto przykłady modlitw, jakie może odmówić kapłan, aby zyskać łaskę boga – i rzucić kapłański odpowiednik czaru. Celowo nie wprowadzamy tutaj dokładnej systematyki: niech sam gracz określić, o co modlić będzie się jego postać.
W trakcie modlitwy kapłan medytuje, uzyskując w ten sposób Moc wprost od swojego bóstwa. Większość modlitw nie wymaga jakichś specjalnych gestów, wystarczy trwać w pozie oracyjnej (zależnej od wymagań kultu). Czasem trzeba też złożyć bóstwu ofiarę.
Gracz musi wziąć pod uwagę:
* Czy bohater postępuje zgodnie z etosem swojego bóstwa?
* Co pragnie uzyskać przez modlitwę? Jeśli kapłan zażyczy sobie przeniesienia góry lub przejścia suchą nogą z wysp Skellige na kontynent tylko dlatego, że „tak jest szybciej”, może i powinien spotkać się z nieprzychylnością bóstwa.
* Czy kapłan złożył jakieś ofiary? Nie muszą one być składane natychmiast: kapłan może ślubować dokonanie takiego lub innego czynu w przyszłości.
Wspomniane czynniki mają wpływ na trudność i sumują się z modyfikatorem trudności modlitwy oraz – ewentualnie – z obroną magiczną ofiary.
Zanosząc prośby do dowolnego bóstwa, należy pamiętać, że nie powinny one służyć wygodzie błagalnika czy chełpieniu się mocą. Główny cel przyświecający kapłanowi to szerzenie wiary w dane bóstwo oraz utwierdzanie wiary wśród tych, którzy są już jego wyznawcami.
Większość modlitw można odmawiać gdziekolwiek; wyjątkiem są tylko przekleństwa oraz niektóre bardziej skomplikowane rytuały. Oczywiście, najodpowiedniejszym miejscem do rozmowy z bogiem jest świątynia.
Niżej opisano przykładowe modlitw.
Egzorcyzm
___
A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___
Offline
Administrator
Relikwiarz
Poniżej przedstawiamy trzy przykładowe relikwie. Ich moc nie jest dokładnie określona cyframi, lecz zapisana jako słaba/średnia/potężna. Dzięki temu zostawiamy graczom dużą dowolność w określaniu skutków ich działania. Uwaga: teoretycznie istnieją jeszcze relikwie o mocy bardzo potężnej, jednakże są to zwykle najświętsze relikwie danej religii, przechowywane w głównej świątyni i niezwykle pilnie strzeżone.
Ziarno Melitele
Moc: słaba
Opis: Woreczek wypełniony zwykłym ziarnem zboża, które wysiane daje trzykrotnie większy plon niż zwykłe ziarna. Ponadto zboże jest odporne na choroby zbóż, przesuszenie bądź nadmiar wody. Niestety, ziarna uzyskane z takiego plonu tracą już moc. Woreczek takiego ziarna można uzyskać tylko w ellanderskiej świątyni Melitele w uznaniu zasług dla świątyni bądź kultu.
Palec nieboszczyka
Moc: średnia
Opis: Niewielka kostka, pochodząca z palca osoby zmarłej gwałtowną śmiercią. Kapłani Corama Agh Tera podrzucają ją do ubrania lub bagażu osoby, której pragną zaszkodzić. Niekiedy macza się ją dyskretnie w napoju, który ma zostać wypity przez ofiarę. Od tego momentu osoba ta zaczyna mieć strasznego pecha. Nawet jeśli wydaje się, że wszystko jest już na dobrej drodze, to tylko dlatego, że wkrótce zawali się z jeszcze większym hukiem. Należy pamiętać, że skutki tego pecha zwykle uderzają również w osoby znajdujące się w najbliższym otoczeniu nieszczęśnika. Jego działanie nie może zostać przerwane modlitwą Egzorcyzm. Stan taki trwa do momentu odnalezienia i wyrzucenia kostki (może to nastąpić przypadkiem lub po dokładnym przeszukaniu ubrania i bagażu). W przypadku wypicia napoju, w którym zanurzono kostkę, pech opuszcza człowieka po ok. 24 godzinach.
Święte orzechy
Moc: potężna
Opis: Garść najzwyklejszych orzechów laskowych. Jednak rzucone na glebę zaczynają natychmiast rosnąć i w ciągu jednej tury z każdego orzecha wyrasta leszczynowy krzak o rozmiarach 10 x 10 x 15 metrów. Użyte w odpowiednim miejscu są w stanie niemal kompletnie zasłonić ścieżkę czy spowolnić pościg. Święte orzechy pochodzą z krzaka rosnącego w druidzkim kręgu i są zbierane raz na cztery lata podczas pierwszej wiosennej pełni księżyca, dlatego są dość rzadkie.
Brisimgamen
Moc: potężna
Opis: Jest to duży kamień, spojony na trwale z wielkim posągiem bogini stojącym w świątyni na Hindarsfjall. Zwany jest również Klejnotem Jasnowidzenia. Dzięki jego mocy służki Freyi (zwykle pod przewodnictwem arcykapłanki) po długim, trwającym nawet 8 godzin czuwaniu na modlitwie są w stanie uzyskać wizję. Jej wyrazistość oraz długość zależy od dobrej woli bogini. Zwykle takie czuwanie organizuje się rzadko, zwracając do bogini z prośbą o pomoc tylko w bardzo poważnych sprawach. Niekiedy sama bogini ostrzega lub informuje o mających nadejść ważnych wydarzeniach, zsyłając śpiącym w świątyni kapłankom wieszcze sny.
___
A ja? Czym ja jestem?
Kto krzyczy? Ptaki?
Kobieta w kożuszku i błękitnej sukni?
Róża z Nazairu?
Jak cicho!
Jak pusto. Jaka pustka!
We mnie..."
___
Offline